Varm choklad & lite tankar

Är ni som jag och älskar varm choklad? Isåfall blir ni nog lika sugen som jag varje gång ni ser foton på mumset! ;-)
Känner att det blivit lite mycket gott idag, men det får man unna sig ibland!
 
Har haft lite tankar idag om vad jag ska satsa på i livet.. Mest när det gäller utbildningar och jobb. Mitt liv rasade ju samman och pausades redan första året på gymnasiet då misshandeln började. Jag gick klart gymnasiet men efter var jag verkligen så slut. Fanns ingen vila, var alltid spänd och på vakt för att inte göra honom arg.

Vet ni? Första gången han hotade mig och slog mig var efter en fest när vi kom hem till lägenheten vi flyttat till, och jag sade "Men ska du inte ta av dig skorna? Det blir ju snö i vardagsrummet nu."  DET lilla, DEN LILLA frågan fick honom att vända om, ta tag och kasta mig in i väggen och slå mig i bröstet. Efter den kvällen fortsatte det... En sådan liten fråga fick mig att se vilket monster han var.

Nästa morgon när jag vaknade fattade jag inte om det var sant eller ej tills jag såg blåmärkena. Men jag låtsades för mig själv att det inte ens hänt. För han kunde väl inte ha gjort detta mot mig? Inte han? Och med flit? Nej, aldrig, tänkte jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback